המחיר של שטיפת מנוע לרכב נע בין 250-700 ₪ תלוי בגודל הרכב. שטיפת מנוע תגרום למנוע שלכם להיראות מאובק פחות, ונקי יותר אבל חשוב לדעת לעשות אותה בצורה טובה. כי במקרה של שטיפת מנוע אם תבחרו במוסכניק חאפר, עלול להיות לזה מחיר. האם שטיפת מנוע היא פעולה שכדאי לעשות באופן שוטף? מה השלבים לשטיפת המנוע וממה חשוב להיזהר? אנחנו כאן עם כל המידע שכדאי לדעת לפני שטיפת מנוע.
מחיר שטיפת מנוע לרכב פרטי נע בין 250-500 ₪.
מחיר שטיפת מנוע לרכב מסחרי או טנדר נע בין 400-700 ₪.
כיסוי וניתוק - לפני שמתחילים בשטיפה חשוב לדעת שברכב יש מערכות חשמליות שונות, כמו למשל המצבר. חשיפה של מים למערכות אלו, או לחלקי המנוע שרגישים לרטיבות עלולה להיות בעייתית, ולכן חלק מהחלקים המוסכניק ינתק ויאטום עוד לפני התחלת השטיפה.
שטיפת מכסה המנוע - שטיפת חלק זה תעשה בעזרת מכשיר מים בשם גרניק, שהוא משפריץ מים בלחץ חזק אך ורק על הפח של מכסה המנוע. שימו לב שזהו מכשיר שצריך לדעת איך לעבוד איתו בזהירות, הוא מכשיר עוצמתי וחזק ושטיפה לא מקצועית איתו תביא ליותר נזק מאשר תועלת.
שטיפת תא המנוע - זו שטיפה החיצונית של חלקי המנוע, המוסכניק יעשה אותה בעדינות, הפעם בזרם מים חלש.
הסרת פיח, שמנים ישנים ולכלוך קשיח - לצורך הניקוי המוסכניק ישתמש בחומר ייעודי שמפרק שמנים ומסיר לכלוך וגם במברשת דקה שמתאימה במיוחד לכך.
שטיפת שאריות חומרי הניקוי - הנה אנחנו לקראת סיום, זו השטיפה האחרונה והיא תעשה בעזרת קיטור אדים.
ייבוש חלקי המנוע - אנחנו רוצים לעשות תועלת למנוע ולא חלילה לגרום לנזק, ולכן שלב הייבוש הוא הכרחי וחשוב במיוחד. כדי לייבש את המנוע לאחר השטיפה, המוסכניק ישתמש במדחס אוויר.
הצטברות של פיח במנוע עלולה לגרום לפגיעה בשסתומים של הרכב. המנוע שותה דלק וזקוק לשמן כדי לנסוע, חשוב לזכור שכל זה קורה בחום מאוד גבוה שבאופן טבעי מייצר עשן ופיח. לרכב יש את היכולות לפלוט החוצה, דרך האגזוז את חלק מהרעלים והלכלוך שהצטבר, אבל לא את כולו. בנוסף, שימוש בשמן מנוע לא איכותי, והזנחת הרכב והעדר טיפולים, יכולה גם היא לגרום להצטברות פיח רב.
חשוב לציין, שטיפת מנוע בעיקר עוזרת לניקוי החיצוני של חלקי המנוע.
שטיפת מנוע תגרום לחלק החיצוני של המנוע להיראות יותר נקי, ופחות מאובק. אם אתם אוהבים ניקיון ומוכנים לשלם את המחיר, זה יכול להיות נחמד אבל זו לא פעולה שנדרש לעשות אותה באופן שוטף. לעומת זאת, לפעמים הפיח בתוך חלקי המנוע מתקשה והופך להיות במקרם בוצי, ולכן ניתן לו השם המפוקפק בוצה. הצטברות של בוצה במנוע יכולה לגרום לשלל תקלות, ולכן במקרה כזה שטיפת המנוע לא תעזור, ותצטרכו לעשות ניקוי פיח פנימי מעמיק, שכולל שימוש בתוספים שונים, ולעיתים גם פירוק של חלקי המנוע, כמו אגן השמן, ניקוז הנוזלים והחלפתם.
בקיצור, שטיפת מנוע היא כמו תוכנית זריזה לניקוי רעלים, וממש כמו בגוף, גם ברכב אם לא עושים את הניקוי בצורה מקצועית, זה עלול להיות מסוכן ולגבות מחירים.
במנוע יש חלקים חשמליים שונים וצינורות דקים שזרם מים חזק עלול לפגוע בהם. לכן שטיפת מנוע עושים רק אצל מוסך מורשה, שיש לו חומרים מיועדים ויד מקצועית.
לעיתים לפני טסט, יש חשש שכתמים גלויים של שמן על המנוע יובילו להכשלה בטסט בעקבות נזילות שמן שלא טופלו, בעיקר ברכבים ישנים. במקרה כזה שטיפת המנוע אומנם תטשטש חלק מהכתמים, אבל היא פשוט לא מומלצת, תטפלו בנזילה ברצינות.
המחיר של שטיפת מנוע יכול להיות גבוה במיוחד, אם בוחרים מוסכניק רק בגלל שהוא זול. ככה זה עובד במידרג, באופן שוטף לאחר כל תיקון, לא משנה אם זה פנס או מנוע, אנחנו מתקשרים ללקוח ושואלים מה דעתו על המוסכניק, על היחס שקיבל ועל המחיר ששילם. אתם פשוט מקבלים רשימה של מוסכים מומלצים, אז איזה מניע יש לכם ללכת למקום אחר? שתהיה שטיפה מוצלחת, וסעו בזהירות.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.