שסתום קניסטר הוא חלק ממערכת הפליטה ברכב שמונע מאדי דלק לזלוג החוצה. שסתום קניסטר נמצא בתא המנוע או על מיכל הדלק. לאורך הזמן, בגלל אבק, לכלוך, מזג אוויר קיצוני ובלאי טבעי תצטרכו להחליף את השסתום. בעיות בשסתום קניסטר תגלו במקרה הטוב בבדיקה תקופתית ובמקרה הפחות טוב - אם לא תוכלו להניע את הרכב או שהוא ייכשל בטסט. מחיר החלפת שסתום קניסטר נע בין 400-700 ₪. כל המידע ממש בהמשך 😊
שסתום קניסטר הוא חלק ממערכת פליטת האידוי ברכב, זו המערכת שאוטמת את מערכת הדלק ומונעת מאדי דלק לצאת מחוץ לרכב. לדלק יש נטייה טבעית להתאדות, בעיקר בטמפרטורה גבוהה כמו שיש בישראל, ובדיוק בשביל זה נוצר השסתום. בשורה התחתונה, שסתום קניסטר הוא הרכיב שיוצר ואקום במיכל הדלק, שולט בזרימת אדי הדלק לתוך המנוע ומונע מאדי דלק להשתחרר.
שסתום קניסטר נפתח ונסגר אוטומטית לפי פקודה ממחשב הרכב. ככה כשהרכב כבוי, השסתום סגור והאדים לא זולגים מהרכב החוצה. לעומת זאת, כשהרכב מונע, מחשב הרכב פותח בתדירות גבוהה את השסתום ומאפשר לאדי הדלק לנוע ממיכל הדלק למנוע.
סתם לידע כללי, לשסתום קניסטר יש שני מיקומים אפשריים, תלוי בסוג הרכב:
תא המנוע - שסתום קניסטר ממוקם במרכז תא המנוע בצינור שעובר ממיכל הדלק למנוע.
מיכל הדלק - שסתום קניסטר יכול להיות גם ממש על מיכל הדלק.
כמו שכבר הבנתם, שסתום קניסטר תקין הוא הכרחי לפעילות מנוע תקינה. עם הזמן הוא מתבלה ומתקלקל ויכולות להיות לזה מספר סיבות:
אבק ולכלוך - זה קורה בעיקר אם השסתומים נמצאים בתא המנוע. אבק ולכלוך מצטברים לאורך הזמן וסותמים את פתח המיכל או שהם פוגעים בכושר האיטום של השסתום.
מזג אוויר - השסתום, ממש כמו הרכב, חשוף לשינויים קיצוניים במזג האוויר ובגלל זה הוא יכול להתייבש בחום קיצוני. במקרה כזה הוא יכול להיסדק ולהפסיק לאטום.
שסתום תקוע במצב פתוח - במקרה שהשסתום נתקע במצב פתוח, תעבור כמות חריגה של אדי דלק ואוויר למנוע, מה שיפגע בעבודתו התקינה.
לא בטוחים אם אכן אדום קניסטר לא פועל כמו פעם? יש כמה דרכים שתוכלו לזהות את זה:
קושי בהתנעת הרכב - שסתום קניסטר תקול יגרום לקשיים בהתנעת הרכב ולפעמים אפילו לא תוכלו בכלל להניע.
ביצועי המנוע - במקרה של שסתום קניסטר תקול, ביצועי המנוע לא יהיו טובים והרכב יתקשה לנסוע.
קפיצות בניוטרל - אם בזמן ששהרכב בניוטרל אתם מרגישים קפיצות חדות וחוסר נוחות, יכול להיות ששסתום הקניסטר תקול.
נורת Check Engine צהובה נדלקת - זו נורה שמתריעה על הרבה בעיות ברכב, והיא גם הבסיס לזהות שיש תקלה בשסתום קניסטר.
כישלון בטסט - אם במהלך טסט הטסטר יכשיל את הרכב שלכם בגלל בעיה בפליטת האדים ובתפקוד המנוע, כנראה שהבעיה היא בשסתום קניסטר.
חשוב לדעות: במקרים שזוהתה תקלה ודאית בשסתום קניסטר, לא ניתן לתקן או לשפץ את השסתום, והאפשרות היחידה שעומדת לפניכם היא להחליף אותו. מצד שני, שסתום קניסטר חדש הוא חלק שאמור להחזיק מעמד לאורך שנים, ככה שאחרי התיקון סביר להניח שלא תשמעו מהבחור הזה עוד לעולם.
מחיר החלפת שסתום קניסטר מורכב ממחיר החלק עצמו ומזמן העבודה.
בדרך כלל, לא מדובר בתהליך החלפה מורכב ולכן זמן העבודה להחלפת שסתום קניסטר הוא שעה.
מחיר שעת עבודה במוסך הוא 300 ₪ בממוצע.
מחיר שסתם קניסטר נע בין 150-400 ₪, תלוי בסוג הרכב.
לכל רכב יש שסתום שמתאים לו בהתאם ליצרן, ככה שככל הנראה ששסתום שמתאים לרכב מסוים מיצרנית מסוימת, לא יתאים לרכב אחר של אותה יצרנית ואפילו לא לאותו רכב משנת ייצור אחרת.
מחיר החלפת שסתום קניסטר נע בממוצע בין 400-700 ₪.
שסתום שלא סותם הוא לא באמת שסתום ממש כמו שמוסך לא אמין הוא לא מוסך שמדורג במידרג. זקוקים למוסך מקצועי, שאפשר לסמוך עליו וגם מבצע החלפת שסתום קניסטר? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים. אחרי ההחלפה ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
שסתום קניסטר הוא חלק ממערכת הפליטה ותפקידו לאטום את יציאתם של אדי הדלק.
שסתום קניסטר אמור להחזיק לכל אורך חיי הרכב אבל כמו כל חלק, הוא נוטה להתבלות ולהתקלקל.
יש כמה דרכים לזהות ששסתום קניסטר לא תקין והן קושי בהתנעת הרכב, ביצועי המנוע לא טובים, קפיצות כשהרכב בניוטרל, נורת Check Engine דולקת וכישלון בטסט.
מחיר שסתום קניסטר נע בין 150-400 ₪. (זה מחיר השסתום, לא כולל ההחלפה).
מחיר החלפת שסתום קניסטר נע בממוצע בין 400-700 ₪.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.