קיצוניות אף פעם לא טובה, לא בחיים ולא כשמדובר בחום המנוע. מנוע קר מדי או חם מידי עלול להעיד על תקלות שונות. במקרה שאתם שומעים רעש חזק וחריג מהמנוע, צריכת הדלק גבוהה או שביצועי המנוע חלשים, כנראה שהמנוע קר ותצטרכו לטפל בו לפני שיהיה נזק גדול יותר. מהם הגורמים למנוע קר ומה מחיר הטיפול? איך אומרים... קר במנוע, חם במאמר הבא 😊
המנוע הוא ממש כמו לב האדם ובלעדיו הרכב לא יוכל לנסוע. בניגוד לבני אדם, הטווח שבין 75-105 מעלות לא מפחידות את המנוע. אפילו להפך, כל מעלה מתחת ל-75 מכניסה את המנוע להגדרה של מנוע קר. חורף וסביבה קרה יקררו את המנוע, אבל אם הוא תקין הוא יכול להתגבר על קור כזה די מהר כשהוא נכנס לפעולה ומתחמם. אחרי 5-10 דקות נסיעה המנוע שלכם עדיין בשליש התחתון של מד חום המנוע? מצב כזה מעיד על בעיית מנוע קר. בהמשך נפרט עוד סימנים ומה הטיפול למנוע קר.
הסימן הכי ברור לנסיעה עם מנוע קר הוא כשמד חום המנוע נשאר נמוך ומראה שהוא קר. אבל יש עוד כמה סימנים שיכולים להגיד לכם אם המנוע באמת קר:
רעש חזק מהמנוע - כל המנועים מרעישים, בעיקר כשלוחצים על דוושת הגז. אבל כשהמנוע קר הרעש יהיה חזק יותר ולא אחיד.
ביצועי מנוע חלשים - מנוע קר יתקשה להאיץ, ירגיש שהוא מושך כל הילוך ולפעמים גם יגמגם.
צריכת דלק גבוהה - ככל שהמנוע קר יותר ככה צריכת הדלק שלו תהיה גבוהה יותר. נסיעה סטנדרטית מהבית לעבודה, שורפת הרבה יותר דלק מפעם? תיקון המנוע הקר יכול לחסוך גם בהוצאות הדלק.
נורית Check engine - במקרה שהמנוע קר בצורה חריגה שיכולה לסכן את הפעילות של המנוע ושאר הרכיבים הקשורים, הנורית תידלק אחרי מספר דקות נסיעה ולא מיד עם ההתנעה.
חשוב לדעת: נסיעה עם מנוע קר גורמת לשמן המנוע להיות קר וצמיגי, וכשזה קורה, חלקי רכב נוספים יכולים להיפגע.
עכשיו כשאתם יודעים לזהות מנוע קר, בואו תשמעו למה זה קורה:
תרמוסטט תקוע במצב פתוח - תרמוסטט ברכב מזרים את נוזל קירור וככה מווסת את הטמפרטורה ברכב. אם התרמוסטט נתקע במצב פתוח, כמות גדולה מאוד של נוזל קירור תיכנס למנוע ותשמור עליו קר, לכן תרמוסטט תקול הוא החשוד המיידי למנוע קר.
יוניט חום מנוע תקול - יוניט חום מנוע הוא חיישן שמנטר את הטמפרטורה של נוזל הקירור, מעביר מידע למחשב הרכב ולתרמוסטט. כשהיוניט התקלקל והוא לא קורא את הטמפרטורה בצורה טובה, הוא יעביר פקודות שגויות לתרמוסטט ויקרר את המנוע באופן קבוע. אם זו הסיבה למנוע קר, תצטרכו להחליף יוניט חום מנוע.
שימו : לפעמים מד חום המנוע בלוח השעונים הוא זה שתקול, במקרה כזה טמפרטורת הרכב תקינה. כן, לפעמים הרקדן צודק והרצפה באמת עקומה. תקלה במד חום המנוע לרוב תהיה בחיווט ואפשר לתקן אותה בקלות ביחס לבעיות האחרות.
לפעמים סיבות שונות גורמות לאותה תוצאה - מנוע קר ברכב, מחיר התיקון משתנה בהתאם לתקלה.
מחיר תיקון מנוע קר על ידי החלפת תרמוסטט ברכב נע בין 400-1,600 ₪.
מחיר תיקון מנוע קר על ידי החלפת יוניט חום מנוע נע בין 150-700 ₪.
מנוע קר יכול להיות לא פחות מסוכן ממנוע חם, ובאופן כללי תמיד כדאי לשמור על איזון. זקוקים למוסכניק אמין שמטפל במנוע קר ולא יפנה לכם כתף קרה ברגע האמת? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים בחום. אחרי הטיפול ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
מנוע קר הוא מנוע שעובד מתחת ל-75 מעלות ובמקרי קיצון נמצא בשליש התחתון של מד חום המנוע.
יש שתי סיבות עיקריות למנוע קר – תרמוסטט תקוע במצב פתוח ויוניט חום מנוע תקול.
יש כמה סימנים שמראים שהמנוע קר - רעש מהמנוע, ביצועי מנוע חלשים, צריכת דלק גבוהה ונורית Check engine דולקת.
מחיר תיקון מנוע קר על ידי החלפת תרמוסטט ברכב נע בין 400-1,600 ₪.
מחיר תיקון מנוע קר על ידי החלפת יוניט חום מנוע נע בין 150-700 ₪.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.