הרכב אמור להיכנס למוסך? מלחיץ... אבל היכרות עם עולם המוסכים יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בכל טיפול. כל רכב יכנס לטיפול במוסך בשלב מסוים ובדיוק בשביל זה אספנו עבורכם טיפים בנושא מוסכים, חלפים, שמאים ונורות אזהרה (בעיקר לכם). שנניע?
שמעתם פעם את המושג "סטרטר משופץ"? החלפים זה לב הבעיה. בעלי מוסכים לא תמיד אומרים ללקוח את האמת ביחס לחלפים. כעיקרון, כאשר מחליפים לכם חלק ברכב (למשל מסנן שמן), למוסכניק יש אפשרות לשים לכם חלק מקורי או חלק תחליפי. ברוב המקרים, החלק התחליפי יהיה זול יותר. מדוע? החלק המקורי מיובא ע"י יבואן הרכב והוא קובע את מחירו ללא תחרות. בחלקים התחליפיים קיימת תחרות ולכן מחירם זול יותר. מצד שני, קשה להעריך את טיבו של החלק התחליפי ביחס למקורי, היות וקיימים יצרנים רבים ואיכויות שונות.
במקרה של החלפת מסנן אוויר או פילטר דלק, ניתן לשים חלק תחליפי, אך כמו שציינו קודם, קשה לדעת את טיב החלף, אז קחו זאת בחשבון.
במקרה של פילטר שמן, אסור להתפשר על פחות מחלף מקורי.
מכונאי רכב מומלץ מסביר מתי עדיף חלק מקורי לרכב ואיך נדע איזה חלק שמו לנו
מעבר למקוריות החלק יש לשים ♥ אם החלק חדש או משומש. רכבים רבים מועברים לפירוק לאחר תאונות. להיכן מועברים כל החלקים? לרכבים שלכם כמובן. אין בכך כל בעיה, כל עוד בעלי מוסכים מעדכנים אתכם בדיוק באיזה חלקים הם משתמשים. הבעיה מתחילה כאשר הם לא מיידעים אתכם!
חדש | משומש/משופץ | |
---|---|---|
חלק מקורי | 1 | 3 |
חלק תחליפי | 2 | 4 |
טיפ שלנו: תבקשו מהמוסכניק להציג בפניכם את האפשרויות השונות ואת מחירן ותבחרו בעצמם. אם החליפו מבלי לשאול אתכם - עבור כל חלק שמוחלף ברכב עליכם לדרוש לדעת בדיוק מה שמו לכם.
המוסכניק אומר לכם: "הקלאצ' גמור לגמרי, חייבים להחליף אותו…" אם אינכם סומכים ב- 100% על המוסכניק שלכם גשו לשני מוסכים אחרים וקבלו חוות דעת נוספת. צפו להפתעות!
טיפ שלנו: אל תתביישו לסרב לטיפול של מוסך אחד בשביל לקבל חוות דעת ממוסך אחר. זו זכותכם. מי שמתבייש מתייבש!
קיים ניגוד אינטרסים מובנה בין בעל הרכב ובין חברת הביטוח שלו. חברת הביטוח רוצה להוזיל את עלות תיקון הרכב לאחר תאונה למינימום האפשרי ואילו בעל הרכב רוצה לקבל אותו חזרה במצב כפי שהיה לפני התאונה. המוסכניק נמצא בתווך. מצד אחד הוא רוצה לעשות עבודה איכותית ויסודית, מצד שני, חברת הביטוח דוחקת בעלי מוסכים לכך שעלות התיקון תהיה מינימלית.
כבעלי רכבים עליכם לדעת, כי אין שום חובה לעשות את תיקון הרכב דווקא במוסך הסדר. זכותכם המלאה היא לבחור את המוסך בו תתקנו. כמובן שחברות הביטוח ינסו למשוך אתכם למוסכי ההסדר במגוון הטבות (הפחתת ההשתתפות העצמית, רכב חלופי ועוד..) עלויות אלה משתלמות להם מכיוון שזה כאין וכאפס לעומת החיסכון שלהם במוסכי ההסדר.
טיפ שלנו: אל תרגישו מחויבות למוסך ההסדר, טפלו ברכב במקום שאתם שלמים איתו, בדיוק כפי שהייתם רוצים את הרופא הטוב ביותר בשבילכם. זכרו, אתם לקוחות של המוסך ותפקידו לשרת אתכם נאמנה, לעתים רצוי להזכיר זאת בחינניות גם להם.
ניתן לראות את דירוג המוסכים בישראל ולמצוא את המוסך הקרוב אליך!
ככל שמערכות הרכב משתכללות משנה לשנה כך גדל הצורך באבחון מקצועי של התקלה.
כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על מוסכי דיאגנוסטיקה לרכב.
ברכבים החדשים קיימים מחשבים וחיישנים, אשר דורשים ציוד אלקטרוני מתקדם. מוסכים רבים אינם טורחים להתעדכן בציוד ובמידע הנדרש. נכון, לא עבור כל תקלה יש צורך בדיאגנוסטיקה. בבעיות מכניות או בטיפולים סטנדרטיים אין צורך בד"כ בסורקים מיוחדים. אך כאשר מדובר בבעיות אלקטרוניקה רצוי שלמוסך יהיה ציוד מתקדם לאבחון תקלות.
באמצעות נורות האזהרה ברכב, נוכל גם אנחנו להבין, לפני שנפנה למוסך, מה יכולה להיות הבעיה ומה רמת החומרה שלה.
מנהל מוסך מסביר איך נזהה תקלות ברכב ואת חומרתן על סמך צבע נורת האזהרה:
מה זה מוסכים מורשים?
מוסכים מורשים הם מוסכים עם רישיון כחוק, העובדים תחת הפיקוח, החוקים והתקנות של משרד התחבורה. כצרכן נבון ואחראי, עליך לבדוק ולוודא, לפני הכנסת רכבך למוסכים, כי אלו אכן מוסכים מורשים. בדיקה זאת תבטיח שרכבך יטופל במקצועיות, בסטנדרטים גבוהים, וכתובת לפניות בעת בעיה. ניתן לבדוק רישיון מוסכים באתר משרד התחבורה.
מה זה מוסכים מורשי יבואן?
מוסכים מורשי יבואן אלו מוסכים אשר הוסמכו ע"י אחד מיבואני הרכב לטפל ברכבים אותם הוא מייבא בתקופת האחריות. מוסכים אלו עובדים על-פי כללים המוכתבים על-ידי היבואן.
עדיף ללכת למוסך מורשה (כללי) או למוסך מורשה יבואן?
צפו בסרטון שיעזור לכם להחליט, מתי לפנות למוסך מורשה ומתי לפנות למוסך מורשה יבואן:
האם חלה חובה על מוסכים לעדכן אותי מראש בעלויות נוספות?
בכל מקרה שיתברר כי מחיר התיקון (עבודה וחלפים) יעלה מעל 20% מהמפורט בהזמנת התיקון - על המוסך לקבל מראש את הסכמת הלקוח לביצוע העבודה הנוספת.
מי אחראי לחפצים במכונית?
מוסכים אינם אחראים לאובדן או נזק כלשהו לחפצים אלא אם נגרמו ע"י רשלנות מצדם.
טיפ שלנו: מומלץ לא להשאיר חפצים ברכב.
האם מוסכים רשאים לדרוש מקדמה?
כן. מוסכים רשאים לדרוש מהלקוח מקדמה על חשבון חלקים והעבודות כתנאי לביצוע העבודה.
האם מוסכים רשאים למסור את רכבי לתיקון בבית מלאכה?
מוסכים רשאים למסור את המכונית או כל חלק ממנה לתיקון ו/או התאמה לבתי מלאכה אחרים המורשים כחוק.
טיפ שלנו: תשאלו מראש מה תהליך הטיפול ברכב ואם עתידה להתרחש מסירה שכזו. במידה וכן - תבדקו קצת על בית המלאכה ואיכות פועלו.
כמה זמן אפשר לאחסן את המכונית במוסך?
עד שלושה ימים מגמר התיקון. מוסכים רשאים לחייב את הלקוח בדמי אחסון לאחר שלושה ימים מיום גמר התיקונים.
טיפ שלנו: בשביל לחסוך עלויות מיותרות, תבקשו הערכת זמן בתחילת התיקון. אם נאמר לכם שהתיקון יארך מספר ימים, תטלפנו למוסך באופן יומי ותימנעו מהפתעות מיותרות.
האם מוסכים רשאים לעכב את שחרור המכונית?
מוסכים רשאים לעכב את המכונית והחלקים שהורכבו על ידם בצורת פיקדון לתשלום מלא של החשבון ולתשלום דמי אחסון, וזאת בהתאם לחוק חוזה הקבלנות.
איך נדע באילו חלפים השתמש המוסך?
מומלץ לשאול את מנהל המוסך לגבי סוג החלפים.
האם מנהלי / עובדי מוסכים רשאים לנהוג ברכבי הלקוחות?
מוסכים אינם רשאים להשתמש ברכב לקוח לצרכים פרטיים אך הלקוח מייפה את כוחו של בעל המוסך ועובדיו לנהוג ברכב לצורך בדיקתו ו/או העברתו לעבודות חוץ וזאת כאשר הנוהג ברכב יהיה בעל רישיון נהיגה מתאים והנהיגה היא בהתאם לתנאי הביטוח.
טיפ שלנו: במידה ומתבצעת נסיעה כזו על ידי עובדי המוסך, תעדו את תאריך הנסיעה, שעת הנסיעה וציר הנסיעה. לא תרצו לקבל בעוד כמה חודשים דו"ח תנועה או דו"ח חניה שלא ביצעתם!
מי קובע לאיזה מוסכים ניתן להכניס את הרכב לאחר תאונה?
זכור כי זוהי זכותך להכניס את הרכב לכל מוסך בו תבחר, מרצונך החופשי, ולא לקבל המלצות/הנחיות אודות מוסכים מבעלי אינטרס. סוכן הביטוח, חברות הביטוח, מרכזי שמאות של חברות הביטוח או יבואן הרכב, אינם רשאים להפנות רכב למוסך מסוים ובוודאי שאינם רשאים לכפות עליך להכניס את רכבך למוסך שאינך חפץ בו, אם בתקופת האחריות ובמיוחד במקרה של תאונה. בחר את מי שאתה מכיר ועל מי שאתה סומך. שילמת עבור זכות זו.
מי בוחר את השמאי שמעריך את הנזק?
על בסיס הסדר השמאים 2002/7, זוהי זכותך לבחור בעצמך שמאי מרשימת שמאי החוץ של חברות הביטוח. כמו כן, באפשרותך לבחור שמאי אחר, מטעמך ובאופן פרטי, ולהזמין מ"מוקד שמאי מכריע" (03-5117222) הכרעה בין השומות - המחייבת את חברת הביטוח. שמאי חייב למלא את תפקידו בנאמנות, במסירות ובהגינות, ללא משוא פנים ובאופן בלתי תלוי, ולא משנה מי משלם את שכרו.
האם מוסכים רשאים לעשות שימוש בחלפים משומשים?
ברכב שגילו אינו עולה על שנתיים, חל איסור על מוסכים להשתמש בחלפים משומשים. בעת עריכת חוות דעת נזק לרכב שגילו עד שנתיים חייב שמאי הרכב לאשר לצורכי התיקון חלקים חדשים בלבד. בנוסף, רכב שנעשו בו באחרונה תיקונים והורכבו בו חלפים חדשים, חייב השמאי לאשר חלפים חדשים אם אלה נפגעו בתאונה.
טיפ שלנו: למען הסר ספק, ציינו בקבלה למוסך ולמנהל העבודה את שנת הרכב.
האם השמאי רשאי לקבוע את מקור החלפים?
חל איסור על השמאי להשפיע על מוסכים בכל דרך שהיא לרכוש חלפים ממקור ספציפי. הנך זכאי לקבל חלקים איכותיים ובטיחותיים.
מיהו אגוד המוסכים בישראל?
אגוד המוסכים בישראל הוא הארגון היציג של המוסכים ועובדיהם, מאז שנות ה- 40 וממלא תפקיד חשוב ומהותי בעיצוב דמותו של ענף התחבורה ושירותי הרכב. האגוד נותן שירותים מגוונים הן למוסכים ואנשי התחום והן לצבור הרחב במסגרת פריסת סניפים ארצית. לפרטים נוספים על אודות איגוד המוסכים: www.iga.org.il
מוסך זה כמו פלאפל, כל אחד חושב ששלו הכי טוב! מרוב עצות ומידע אתם מרגישים מוסחים? בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם כאן באתר רשימת המלצות על מוסכים אמינים לפי חוות דעת של מאות לקוחות קודמים שקיבלו שירות מהמוסכים שברשימה.
באתר מידרג ריכזנו רשימה של מומחים לתיקון מכוניות, שקיבלו את חוות הדעת והציונים הכי טובים מלקוחות קודמים. לאחר כל תיקון או טיפול במוסך, צוות האתר, מתקשר ללקוח ומקבל ממנו דרוג אודות עבודתו של בעל המקצוע. כך שהציון שלו כל הזמן מתעדכן ברשימה. לחצו כאן, על מנת לעבור לרשימה המלאה של המוסכים המומלצים באזורכם.
30 בעלי מוסכים מהטובים בארץ, נתנו חוות דעת על רכבים מומלצים. כאן, תוכלו לקרוא את מה שהם אמרו לנו.
הבעיה הכי נפוצה והכי מוכרת היא מצבר חלש. עם זאת, ישנן סיבות נוספות, שעלולות לגרום לבעיה. אחת מהן היא, סטרטר לא עובד. למעשה בחלק מהרכבים, יש חיישן, שקורא את האות בין המפתח לסוויץ'. במצב של בעיה בחיישן, האוטו לא יניע.
בעיה אחרת, קשורה בכלל למערכת האזעקה ברכב, ולא לרכב עצמו. ימים קרים ורוחות חזקות, יכולים להשפיע על האזעקה ולשבש את מנגנון ההפעלה שלה ולכן, היא לא תאפשר את הנעת הרכב.
במקרים יותר קיצוניים, יכולה להיות בעיה בראש מנוע, שמונעת את יכולת ההתנעה.
אם הרעידות מתרחשות בזמן נסיעה, רוב הסיכויים, שהבעיה נובעת מהצמיגים. אם יש רעידות, רק בזמן בלימה, רוב הסיכויים, שיש בעיה בברקסים הקדמיים.
תוכלו לבדוק בעמוד מחירון הרכב באתר, מהו טווח המחירים הממוצע לתיקון בעיות שונות ברכב.
במידה ויש לכם מקום לעצור בו בצד הדרך, עשו זאת. במידה ואין לכם מקום לעצור בו, כדאי להפעיל את המזגן, על מנת לצנן את האוטו, עד שתמצאו מקום בטוח לעמוד בו בשולי הכביש. כעת, דוממו את המנוע ותנו לרכב להתקרר במשך עשר דקות.
במידה ויש לכם חוש טכני, המשיכו לשלבים הבאים. פתחו את מכסה המנוע ונסו לראות, אם יש משהו יוצא דופן – כמו צינור קרוע או פקק חסר באחד המיכלים. אם הכל נראה תקין, בדקו, שיש ברכב מספיק מים מזוקקים במיכל. היזהרו לא לפתוח בטעות את המכסה של מיכל המים לרדיאטור. רבים מתבלבלים בין שני המכסים, וגורמים לעצמם כוויה מדרגה ראשונה!
במידה ואין לכם חוש טכני מחודד, אנו ממליצים בחום להתייעץ עם המוסך שבו אתם מטפלים. המוסכניקים של אתר מידרג, ישמחו לעזור לכם. לחצו כאן על מנת לקבל את פרטי המוסכים.
הסרטון הבא יעזור לכם להבין, כיצד תוכלו להיעזר בלוח השעונים, על מנת לזהות בעיות של התחממות מנוע.
הבעיה משתנה בהתאם לסוג ההגה. בהגה כוח רגיל, בדרך כלל הבעיה נובעת מחוסר לחץ אל ההגה, מה שאומר שיש בעיה במשאבה.
אם יש תקתוקים בהגה בזמן שעושים פניה, רוב הסיכויים שיש בעיה בציריה. בעיה בציריה היא בעיה חמורה ומסוכנת ויש לפנות בדחיפות לבדיקה של מוסך.
ישנם שלושה גורמים, שעלולים לפגוע במהירות של הרכב. הגורם הראשון הוא בעיה בפלאגים; הגורם השני, הוא ממיר קטליטי סתום והגורם השלישי, הוא בעיה בחיישנים ברכב.
במוסך בדרך כלל יזהו את מקור הבעיה בקלות באמצעות חיבור של הרכב למחשב. מוסכניקים בעלי ותק יוכלו לזהות את הבעיה גם על פי חושים אחרים. לדוגמא, ריח של פליטת גזים מהאגזוז, ברוב הפעמים מצביע על ממיר קטליטי סתום. רכב מקרטע, בדרך כלל מעיד על בעיה בחוטי ההצתה או בפלאגים.
כנראה, שיש בעיה בציריות או במסרק ההגה עצמו.
מכונאי רכב מסביר על כיוון פרונט:
שאלנו מוסכים מומלצים, כאן תוכלו לקרוא האם לדעתם כדאי להשתמש בתוספי דלק? ועל איזה תוסף דלק הם ממליצים.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.