רעש במנוע יכול להחריש אוזניים וגם להזיק למנוע, אבל כשמבינים מה הסיבות ושאפשר לטפל בהן, אפשר לחיות בשקט. בדרך כלל, יש ארבעה סוגי רעשים והם קורים בגלל תושבות המנוע, הפלאגים וחלקים נוספים. במקרה שהרעש במנוע חריג, מחיר הטיפול תלוי בסוג התקלה. איזה סוגי רעש יש ואיך מטפלים בכל רעש במנוע? שששש...אנחנו מתחילים 😊
כל נהג יודע שהמנוע מפיק צלילים באופן קבוע, וכמו כל נהג גם אתם מכירים את הרעש הנורמלי של המנוע ברכב שלכם. לכל יצרנית רכב יש רעש שונה למנוע שלה, קצת כמו שלכל אדם יש את הקול הייחודי שלו. לפעמים, ממש כמו שאנחנו צרודים ולא מרגישים טוב, גם המנוע כשיש בו תקלה מפיק צלילים ורעשים חריגים שנצטרך לטפל בהם. למעשה, יש ארבעה סוגי רעשים במנוע שכל אחד מהם מצביע על בעיה אחרת. יש לא מעט סיבות לרעשים במנוע וממש עוד שניה נפרט אותן, אבל בינתיים חשוב לנו שישב לכם בראש שבמקרה והמנוע שלכם מרעיש, תתחילו להשלים עם העובדה שהגיע הזמן להגיע למוסך, אבל אל תדאגו, יש לזה פתרון.
חשוב לדעת: התעלמות מהרעשים לא תפתור את הבעיה ואפילו תגרום להוצאות גבוהות יותר.
כמו שאמרנו, יש ארבעה סוגי רעשים חריגים מהמנוע שחשוב להכיר אותם, לדעת לזהות אותם וגם להבין ממה הם נובעים.
רעש שחיקה או חיכוך - כשאתם שומעים רעשי שחיקה מהמנוע, כנראה שהבעיה היא בחלקים הפנימיים יותר במנוע. בפועל יש חיכוך בין המתכות השונות במנוע כמו הבוכנות והצילינדרים. בשביל לפתור את הבעיה, ככל הנראה שתצטרכו להחליף שמן מנוע כדי שהחיכוך בין החלקים יהיה חלק.
רעש דפיקות - רעשי דפיקות זה סימן לא טוב למשהו שקורה במנוע. לרעשי הדפיקות יכולות להיות מגוון סיבות שהעיקרית ביניהן היא בעיה בתזמון הזרקת והצתת תערובת הדלק והחמצן במנוע או שחלק מתכתי סורר כמו תושבת המנוע יצא מעט ממקומו ומפריע לפעילות התקינה של המנוע. במקרה כזה תהיו חייבים להגיע למוסך לבדיקה יסודית של הבעיה.
רעש שריקה - רעש שריקה או רעש צורם הוא סימן לדליפה של נוזל במנוע. לרוב, הנוזל שידלוף הוא נוזל הקירור, וברגע שהוא נוגע במנוע החם במהלך הנסיעה, הוא פשוט נשרף ומרעיש בצורת שריקה. ממש כמו קומקום. במקרה כזה תצטרכו לטפל בנוזל הקירור או להחליף את קולר שמן המנוע במוסך. במקרה אחר, רצועת המנוע יכולה להיות שחוקה, יבשה או רפויה והיא תשרוק לאורך כל הנסיעה. החלפת רצועת המנוע תפתור את הבעיה בצ'יק.
רעש קרטועים או קפיצות - במקרה שהמנוע מקרטע, קופץ או עובד בצורה לא סדירה, ככל הנראה יש בעיה בפלאגים, בפילטר הדלק או בחיווט של המנוע. מנוע מקרטע או קופץ הוא בדרך כלל סימן לכך שהוא עובד באופן לא סדיר ומשהו מפריע לו לרוץ בצורה חלקה. אם זה המצב, המוסכניק יצטרך לאתר את הבעיה המדויקת ולטפל בה בהתאם.
חשוב לדעת: זמן הטיפול ברעשים במנוע משתנה בין תקלה לתקלה אבל בממוצע זמן הטיפול ברעש במנוע נע בין שעתיים לחמש שעות.
כמו שכבר הבנתם, יכולות להיות המון סיבות לרעש במנוע, וכמו שיש הרבה סיבות יש גם אפשרויות מחירים שונות לכל טיפול. בשביל להקל עליכם, ריכזנו את מחירי הטיפול השונים:
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת פלאגים נע בין 100-200 ₪, לכל פלאג.
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת פילטר דלק נע בין 150-300 ₪.
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת רצועת מנוע נע בין 200-600 ₪.
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת תושבת מנוע נע בין 300-800 ₪.
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת שמן מנוע נע בין 400-1,400 ₪.
מחיר טיפול ברעש במנוע מסוג החלפת קולר שמן מנוע נע בין 1,000-5,000 ₪.
רעש במנוע יכול להיות מטריד, וגם לא נעים באוזניים. זקוקים למוסך אמין שגם מטפל ברעש במנוע? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים. אחרי הטיפול ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
רעש במנוע נוצר בגלל בעיות בשמן המנוע, בפלאגים, בפילטר דלק, ברצועת המנוע, בתושבת המנוע, בקולר שמן המנוע או בחלק פנימי אחר שאפשר לדעת עליו בבדיקה במוסך.
ישנם ארבעה סוגי רעשים במנוע - רעש שחיקה או חיכוך, רעש דפיקות , רעש שריקה ורעש קרטועים או קפיצות.
בדרך כלל טיפול של רעש במנוע אורך בין שעתיים לחמש שעות.
מחיר טיפול ברכב שרועד בעמידה נע בין 100-5,000 ₪, תלוי בסוג הבעיה.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.