הגעתם למוסך והבנתם שהגיר האוטומטי הלך. קודם כל – אל תילחצו! רוב הסיכויים שתצטרכו שיפוץ גיר אוטומטי, שיעלה בין 1,400-7,000 ₪. ריכזנו בשבילכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על שיפוץ גיר אוטומטי, מתי צריך לשפץ ומה יקרה אם לא תשפצו. רמז: אל תזוזו לשום מקום.
גיר אוטומטי (ובשמו הישראלי תיבת הילוכים אוטומטית) הוא החלק האחראי ברכב לספק כח כדי להניע את גלגלי הרכב. בגיר אוטומטי, העברת הילוכי הנסיעה מתבצעת על ידי מחשב בצורה אוטומטית ולא מצריכה את הלחיצה שלכם על הקלאץ'.
הגיר האוטומטי מורכב מהילוכים קבועים ומהילוכים המשתנים בין הגירים האוטומטיים השונים.
גיר הרכב בנוי להחזיק מעמד לאורך זמן, אבל כמו כל דבר מכני נוצרות לו בעיות שמקצרות את חייו. ניתן לזהות בעיה בגיר במספר דרכים:
כשההילוכים לא עוברים בצורה חלקה.
הרכב קופץ בהעברת ההילוכים.
רעשי נקישות כשהרכב מעביר הילוך.
הרכב מדרדר אחורה בירידה.
לא בטוח שתוכלו לזהות באופן עצמאי שמדובר בבעיה בתיבת ההילוכים האוטומטית, ולכן בכל מקרה בו אתם חושדים שיש בעיה בגיר הרכב, מומלץ לוודא זאת בבדיקה קפדנית במוסך.
הבנתם שיש בעיה בגיר, אבל למה לטרוח לשפץ ולא לקנות חלקים חדשים מהניילונים באופן אוטומטי? במקרה של גיר אוטומטי, קניה של גיר חדש יקרה ואינה כדאית. ברוב המקרים המוסכים יציעו לכם את האפשרות לשפץ את הגיר הקיים.
אלה הסיבות המרכזיות לשיפוץ גיר אוטומטי:
בלאי טבעי משימוש.
תחזוקה לקויה של הרכב והימנעות מביצוע טיפולים תקופתיים (טיפולי ק"מ).
נהיגה רשלנית ומסוכנת.
כשל מכני בגיר.
מחשב הגיר התקלקל.
אם הגיר שלכם ברכב נהרס וזקוק לשיפוץ לא כדאי לדחות את הקץ. הזנחה של הטיפול בגיר הרכב תגרום להידרדרות של הרכב בעליות, משיכת הילוכים ופגיעה במנוע כך שאחרי זמן מה הרכב לא יזוז. המשפט "נתעלם וזה יעלם" לא עובד כאן.
אז הבנו מתי צריך לשפץ תיבת הילוכים אוטומטית. אבל מה אפשר לעשות כשלא ניתן לבצע שיפוץ גיר אוטומטי?
במקרים מסוימים, המוסכניקים יגידו לכם שלא כדאי או לא משתלם לשפץ את הגיר האוטומטי ושעדיף להחליף אותו. המקרים הנפוצים שבהם תצטרכו להחליף ולא לשפץ הם:
שבר מכאני שגרם נזק בלתי הפיך.
שחיקה מלאה של גוף הגיר.
עלות השיפוץ גבוהה מאוד.
במקרים אלו, תיתקלו בצמד המילים "גיר יבוא". לא, מדובר בגיר ביבוא אישי אלא בגיר אוטומטי במצב טוב מרכבים שעברו תאונה (לא לדאוג, הגיר לא נפגע כלל) או מרכבים שהלכו לפירוק (שמרו את הגיר להעברה לרכב אחר).
היתרון בגיר יבוא הוא ברור – אתם מקבלים גיר משומש במצב טוב, עם קילומטראז' נמוך (לרוב בין 20,000-40,000) ואין צורך בשיפוצים ותיקונים מיותרים.
החסרון בגיר יבוא הוא שלא תמיד יהיה גיר זמין עבור דגם הרכב שלכם.
עלות גיר יבוא נעה בין 2,500-7,000 ₪.
במידה והגעתם למצב שאתם זקוקים לשיפוץ גיר אוטומטי, אנו ממליצים שתיערכו לפרידה מהרכב שלכם לתקופה מינימלית של יומיים ובמקרים מסוימים אפילו ארבעה ימים מלאים.
למה כל כך הרבה זמן?
זמן פירוק הגיר – פירוק הגיר ממקומו יכול להגיע למספר שעות.
מורכבות השיפוץ – ישנן עבודות שיפוץ גירים אוטומטיים שהן פשוטות יחסית אך יש כאלו שדורשות עבודה על "שולחן המנתחים" וכוללות מספר חלקים רב. לצערנו, אי אפשר לדעת את זה ממבט חיצוני על הרכב ולכן מורכבות השיפוץ תוכרע בעת פירוק הגיר וזיהוי הבעיה.
המתנה לחלקי החילוף החדשים – כמו בכל שיפוץ, תיקון או החלפת חלק ברכב, לא ניתן לטפל בבעיה אם אין חלק חלופי.
הרכבת הגיר ובדיקת הרכב בנסיעה – כזכור, הגיר פורק לטובת השיפוץ ובסוף התהליך על המוסכניקים המסורים להרכיב אותו בחזרה לרכב ולוודא שהוא עובד כמו חדש.
מחיר שיפוץ גיר אוטומטי נובע ממורכבות השיפוץ, זמן העבודה וסוג הרכב. כמובן ששיפוץ גיר אוטומטי ברכבי יוקרה יעלה יותר.
עלות שיפוץ גיר אוטומטי אינה זולה וטווח המחירים מתחיל בכ-1,400 ₪ ומגיע גם ל-7,000 ₪, והכל תלוי בגודל השיפוץ.
חשוב לדעת שמשרד התחבורה מחייב שעל כל שיפוץ גיר אוטומטי תינתן לכם אחריות של 3 חודשים מטעם המוסך, כלולה במחיר שיפוץ תיבת ההילוכים. מעבר לזה יש מוסכים הנותנים אחריות מורחבת לתקופה של עד 6 חודשים ללא תשלום נוסף.
מהות השיפוץ |
מחיר בשקלים |
שיפוץ גיר אוטומטי לרכב יונדאי אקסנט |
1,400 |
שיפוץ גיר אוטומטי לרכב סוזוקי סוויפט |
2,600 |
שיפוץ גיר אוטומטי לרכב סיטרואן ג'מפי |
2,900 |
שיפוץ גיר אוטומטי לרכב יונדאי i20 |
2,925 |
שיפוץ גיר ברכב מאזדה 3 |
4,095 |
שיפוץ גיר לרכב דיהטסו טריוס |
4,680 |
שיפוץ גיר אוטומטי לרכב טויוטה יאריס |
5,000 |
פירוק, שיפוץ והרכבת גיר אוטומטי במאזדה 6 |
5,200 |
כל אחד יכול להמליץ על המוסך שלו, בדיוק כמו שכל אחד ממליץ על הפלאפל שליד הבית שלו. אבל כדי שלא תלכו על אוטומט הכנו לכם רשימה של מוסכים שפיצים מומלצים לשיפוץ גיר אוטומטי ומדורגים לפי חוות דעת מלקוחות קודמים. לאחר שיפוץ הגיר האוטומטי נתקשר אליכם לשמוע מה אתם סחים, לקבל מכם את חוות הדעת שלכם על המוסך ולעדכן אותה באתר.
כשההילוכים לא עוברים בצורה חלקה.
הרכב קופץ בהעברת ההילוכים.
רעשי נקישות כשהרכב מעביר הילוך.
הרכב מדרדר אחורה בירידה.
בלאי טבעי משימוש.
תחזוקה לקויה של הרכב והימנעות מביצוע טיפולים תקופתיים (טיפולי ק"מ).
נהיגה רשלנית ומסוכנת.
כשל מכני בגיר.
מחשב הגיר התקלקל.
בין יומיים לארבעה ימים.
1,400-7,000 ₪.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.