משאבת הגה היא זו שבזכותה אנחנו יכולים בהינף יד ובלי הרבה כוח, להזיז את ההגה שאחראי על כיוון תנועת הגלגלים. מה קורה אם יש תקלה במשאבת ההגה, כמה עולה לתקן אותה ומה זה לכל הרוחות שיפוץ משאבת הגה? קדימה, בלי להוציא הגה, ריכזנו את כל המידע על שיפוץ משאבת הגה, אתם רק צריכים להישאב פנימה.
רגע לפני שפונים לעבודת שיפוץ משאבת ההגה, כדאי להבין מה בכלל התפקיד שלה. בחלק מהרכבים ההגה פועל על ידי כוח הידראולי, כן זה נשמע אולי מילה שנשכחה אי שם בשיעור פיזיקה, אבל בפועל זה די פשוט. בתוך משאבת ההגה יש נוזל, זהו שמן ההגה. השמן נע בתנועות חזרתיות בין מיכל שמן ההגה למשאבה, וכך הוא זה שלמעשה מעביר את הכוח של סיבוב ההגה בתנועה חלקה. בקיצור, כוח הידראולי הוא בעצם תיאור של מערכת שנעה בעזרת לחץ של נוזל, זה הכל. נכון פשוט?
ברכבים חדשים ההגה פועל בצורה אוטומטית ללא משאבה.
אחרי שהבנו מה תפקידה של המשאבה בכוח, זה הזמן לשאול, איך נדע שהגיע הזמן לשיפוץ. הנה הסימנים:
הגה קשיח – משאבת ההגה מקלה עלינו בסיבוב ההגה, אם אתם מרגישים שההגה שלכם קשיח יכול להיות שהבעיה היא במשאבת ההגה. אבל, גם יכול להיות שלא. בסופו של דבר מערכת ההגה מורכבת מכמה חלקים ובניהם מסרק ההגה, ותפוח ההגה. איך תדעו מה מקור התקלה? תצטרכו להגיע לבדיקה אצל המוסך.
נזילת שמן הגה – המערכת שבה עובר שמן ההגה אמורה להיות סגורה, לכן אם יש מחסור בשמן ההגה זה סימן לדליפה, שמחייבת החלפה של משאבת ההגה.
שימו לב: נזילת שמן מהרכב יכולה להיות גם ממקור אחר.
קולות שריקה – צלילים שמזכירים שריקות, שמגיעים מכיוון ההגה, הן סימן בוהק לתקלה במשאבת ההגה.
הבנתם שהתקלה היא במשאבת ההגה ואתם צריכים להחליף אותה? יופי, כלומר לא יופי אבל גם לא נורא כל כך. עכשיו הקושיה שעומדת בפניכם היא בחירת החלף, משאבת הגה משופצת או חדשה. מה ההבדל? משאבת הגה משופצת היא משאבה שהוציאו מרכב אחר, בדקו את התקינות שלה ואפשר להגיד שהיא למעשה משומשת, אבל אחרי בדיקה. ומשאבה חדשה? היא פשוט חדשה דנדשה, ולכן כמובן גם עולה יותר.
אז מה עדיף, אתם שואלים? גם אנחנו שונאים את התשובה הזאת, אבל במקרה הזה זה באמת תלוי. יש משאבות משופצות שהן לגמרי אחלה, באיכות טובה ולפעמים עולות אפילו חצי לעומת משאבת הגה חדשה. מעבר למצב המשאבה חשוב גם שתעיפו מבט על הרכב שלכם ותשאלו את עצמכם כמה זמן אתם מתכננים עוד להשאיר את הרכב הזה? אם אתם מתכננים בשנים הקרובות במילא להחליף רכב, סביר להניח שגם משאבת הגה משופצת תעשה את העבודה.
עבודת החלפה או שיפוץ של משאבת הגה כוללת כמה שלבים ובניהם: פירוק של המשאבה, בדיקת הצנרת, החלפת משאבה, ניקוי שמן ההגה הישן, מילוי שמן הגה חדש וניקוז אוויר בחלקי הצנרת.
סה"כ משך זמן לשיפוץ או החלפת משאבת הגה נע בין 2-4 שעות עבודה.
שיפצתם את משאבת ההגה, ועכשיו אתם שואלים איך תוכלו לשמור עליה לאורך זמן, שתגיע לשיבה טובה עם כמה שפחות תקלות? ממש כמו גוף האדם, גם משאבת הגה דורשת תחזוקה, לא, לא צריך לחתוך לה ירקות או להנביט בשבילה עדשים, פשוט צריך להקפיד על החלפת שמן הגה מידי פעם, על פי הוראות היצרן.
הקפידו להשתמש בשמן הגה מקורי, ולא בתחליפים זולים שעלולים לעלות ביוקר.
מחיר החלפת משאבת הגה כולל עבודה נע בין 1,400-3,000 ₪
המחיר משתנה על פי סוג הרכב וסוג משאבת ההגה.
הנה כמה הצעות מחיר לדוגמא:
- סוברו B4 שנתון 2010
- החלפה למשאבת הגה משופצת
- כולל עבודה
- כולל החלפת שמנים
- כולל מע"מ
סה"כ מחיר שיפוץ משאבת הגה- 1,460 ₪
- פורד גלאקסי שנתון 2012
- החלפה למשאבת הגה חדשה
- כולל עבודה
- כולל החלפת שמנים
- כולל מע"מ
סה"כ מחיר החלפת משאבת הגה– 2,600 ₪
כדי למצוא מוסך לשיפוץ משאבת הגה, אפשר להחליף המלצות על מוסכים מחברים, אבל אפשר גם לבחור מוסך מומלץ, כזה שלקוחות קודמים שלו יכולים לספר לכם איך הם התרשמו ממנו, מרמת המקצועיות והאמינות שלו, וגם על המחיר ששלמו על שיפוץ משאבת ההגה, מוזמנים לבחור את המוסך שמתאים לכם, בהצלחה!
הגה קשיח, נזילת שמן הגה או קולות של שריקות – כל אלו סימנים לכך שסביר להניח שיש תקלה במשאבת ההגה.
מחיר החלפת משאבת הגה כולל עבודה נע בין 1,400-3,000 ₪
המחיר משתנה על פי סוג הרכב וסוג משאבת ההגה
הקפדה על החלפת שמן הגה על פי הוראות היצרן, יכולה לשמור על משאבת ההגה. כדאי להקפיד להשתמש בשמן הגה מקורי.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.