רכב רועד בעמידה יכול גם להרעיד אותנו מפחד, אבל אחרי שמבינים מה הסיבות, אפשר לטפל והרעידות יפסקו. בדרך כלל, רכב רועד בעמידה בגלל בעיות בציריה, רפידות בלמים, תפוח הגה, סליל הצתה, חיישן קאמשפט או מצערת לא נקייה. המחיר של תיקון רעידות ברכב, תלוי בתקלה הספציפית, אבל לא נשאיר אתכם לעמוד, ריכזנו את כל הסיבות ועלויות התיקון לרעידות 😊
רעידות קלות ברכב במצב עמידה הן בסך הכל נורמליות ברכבים ישנים. מתי זה כבר דורש התערבות? אם יש לכם רכב חדש יחסית הוא לא אמור לרעוד בכלל, ואם יש לכם רכב ישן עם הרעידות חזקות. לא רק שלא נעים ונוח לשבת ברכב רועד בעמידה, אלא גם יכול להיות מסוכן לנהיגה, ואפילו לגרום לנזק נגרר ולייקר את עלות התיקון של הרכב. יש לא מעט סיבות לרעידות ברכב בזמן עמידה, מיד נפרט על הנפוצות שבהן.
כמו שאמרנו, רעידות ברכב הן סימן כללי לכל מיני סוגים של בעיות שיכולות להיות בחלקים שונים. לכל חלק יש תפקיד אחר, והרעידות הן טיפה שונות ובתיזמונים שונים, ככה שלפעמים תוכלו לשער בעצמכם את מקור התקלה.
חשוב לדעת: במקרה ולא תגיעו למוסך בהקדם יכול להיגרם נזק לחלקי רכב אחרים שיגרור מחיר תיקון גבוה יותר.
ציריה - הציריה היא חלק ממערכת ההנעה שתפקידה להעביר כוח ותנועה מהמנוע ותיבת ההילוכים אל הגלגלים. בלאי ותקלות בציריה פוגעים בתנועת הגלגלים ומרעידים את הרכב במהירות נמוכה ובעמידה. בדרך כלל רעידות ברכב בגלל בעיה בציריה יופיעו כשתלחצו על דוושת הגז ותרגישו שהרכב "קופץ".
רפידות בלמים - רפידות בלמים הן חלק ממערכת הבלימה ותפקידן לעצור את סיבוב הגלגלים כשלוחצים על דוושת הבלם. רפידות בלמים שחוקות גורמות לרעידות בזמן בלימה וכשהרכב בעמידה יכול להיות ש תרגישו רעידות או התקדמות קטנה של הרכב, פשוט כי הבלמים לא מצליחים לבלום את הרכב מלזוז.
תפוח הגה - תפוח ההגה הוא החלק שמחבר בין הגלגלים הקדמיים למסרק ההגה, שהוא כמו מוט שמחובר ישירות להגה. בעזרת תפוח ההגה סיבובי ההגה מועברים לגלגלים. אם הרכב בעמידה ואתם מסובבים את ההגה ומרגישים רעידות קלות או נקישות, כנראה שתצטרכו להחליף את תפוח ההגה.
סליל הצתה - סליל הצתה הוא חלק מרכזי במערכת ההצתה וההתנעה של הרכב ותפקידו להפעיל את הפלאגים (המצתים) שיוצרים ניצוץ ומדליקים את הרכב. סליל הצתה פגום יגרום למנוע לרעוד ובעצם ירעיד את הרכב כשהרכב בניוטרל ועומד.
חיישן קאמשפט - חיישן קאמשפט נמצא רק ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית ותפקידו לפתוח ולסגור את שסתומי הכניסה והפליטה של המנוע בזמן הנכון. חיישן קאמשפט תקול יגרום לטורים לקפוץ בניוטרל ולרכב לרעוד.
מצערת - המצערת שולטת בכמות האוויר המוזרמת למנוע בהתאם ללחיצה של הנהגה על דוושת הגז. מצערת לא נקייה מונעת מאוויר לזרום למנוע וככה גם לטורים לקפוץ ולרכב לרעוד או לקפץ במקום.
בעמידה על רגל אחת, אפשר להגיד שמחיר תיקון רעידות ברכב נע בין 300-2,200 ₪. פשוט כמו שכבר הבנתם, יכולות להיות המון סיבות לרעידות ברכב עומד, וכמו שיש הרבה סיבות יש גם אפשרויות מחירים שונות לכל טיפול. בשביל להקל עליכם, ריכזנו את מחירי הטיפול השונים:
מחיר טיפול ברכב שרועד בעמידה מסוג החלפת ציריה נע בין 500-700 ₪.
מחיר טיפול ברכב שרועד בעמידה מסוג החלפת רפידות בלמים נע בין 250-500 ₪, פר רפידה.
מחיר טיפול ברכב שרועד בעמידה מסוג החלפת תפוח הגה נע בין 300-500 ₪.
מחיר טיפול ברעידות ברכב בעמידה מסוג החלפת סליל הצתה נע בין 450-1,200 ₪.
מחיר טיפול ברעידות ברכב בעמידה מסוג החלפת חיישן קאמשפט נע בין 700-2,200 ₪.
מחיר טיפול ברעידות ברכב בעמידה מסוג ניקוי מצערת נע בין 300-500 ₪.
זמן הטיפול: זמן הטיפול הממוצע ברכב רועד בעמידה נע בין שעתיים לארבע שעות, אבל זה גם יכול להיות ארוך יותר, תלוי במצב הרכב.
רכב רועד בעמידה זה לא משהו טבעי, לא נוח ואפילו מטריד. זקוקים למוסך אמין שגם מטפל ברכב שרועד בעמידה? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים. אחרי הטיפול ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
רכב רועד בעמידה בגלל בעיות בציריה, רפידות בלמים, תפוח הגה, סליל הצתה, חיישן קאמשפט או מצערת לא נקייה.
בדרך כלל טיפול של רכב רועד בעמידה אורך בין שעתיים לארבע שעות.
מחיר טיפול ברכב שרועד בעמידה נע בין 300-2,200 ₪.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.