שמענו שלגוף אין חלקי חילוף אבל לשמחתנו לרכב יש. חלקי חילוף יכולים להיות מקוריים, חליפיים, מפירוק ואפילו מיובאים מחו"ל. מצד אחד מחיר חלק חילוף חליפי יכול להיות חצי מחלק מקורי, אבל מצד שני בחלק מקורי תקבלו אחריות. אז מתי כדאי לבחור בחלק מקורי ומתי תוכלו להסתפק בחליפי? החלפנו מידע עם מוסכניקים מומלצים ואנחנו חולקים איתכם את המחירים ממש כאן. יוצאים לדרך 😊
הגעתם למוסך וגיליתם שיש לרכב תקלה שדורשת החלפת חלק? אחד הדברים שהכי ישפיעו על המחיר - יהיה סוג החלק שתבחרו. בדרך כלל וברוב הטיפולים, תוכלו לבחור בין חלק חילוף מקורי או חליפי. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות.
מקוריות החלק - החלק המקורי מיוצר, מגיע ומסופק ישירות מיצרן הרכב ומהיבואנים הרשמיים השונים, ככה שאפשר לסמוך על האיכות שלו בלב שקט.
התאמת החלק - בניגוד לחלק חליפי שלא תמיד יתאים במאה אחוז, החלק המקורי יוצר על ידי יצרן הרכב בהתאמה מדויקת לרכב שלכם.
מחיר אחיד - ככלל ברוב המוסכים תשלמו מחיר זהה על החלק המקורי, את המחיר קבעו היצרן והיבואן. ככה שיש פחות מקום לעיגולי פינות מצד המוסכניק, להתמקחויות על המחיר ובעיקר לתחושה של מחיר תלוש. מה שבכל זאת יכול ליצור פער בין המחיר על החלק למחיר הסופי שתשלמו יהיה זמן העבודה במוסך (ממש עוד רגע נפרט עליו).
אין ספק שהמחיר הוא אחד השיקולים המרכזיים בזמן שבוחרים בין חלק מקורי לחליפי. חלק חילוף מקורי יהיה משמעותית יקר יותר מחליפי, ובמקרים מסוימים מחיר חלק חליפי יהיה חצי ממחיר חלק מקורי!
שימו לב - לפעמים החלק החליפי לא באמת יתאים בצורה טובה לרכב שלכם ובמקרים מסוימים האיכות שלו תהיה נמוכה והוא יתקלקל שוב מהר יותר.
לפעמים המוסכניק יתן לכם את האפשרות לבחור בחלק מפירוק. חלק מפירוק הוא ממש כמו תרומת כליה מאדם אחד לאחר, רק ברכב. חלק מפירוק הוא תקין לגמרי אבל הוא מגיע אלינו מרכב שעבר תאונה (לא עלינו!) ופירקו אותו מהרכב. לרוב, נראה את החלקים האלו בחלקי חילוף יקרים מאוד כמו גיר לרכב ומנוע.
חשוב מאוד לבדוק מאיזה רכב הגיע החלק. אם החלק הגיע מרכב ישן מאוד, יש סיכוי שהוא לא יחזיק מעמד הרבה זמן ותצטרכו להגיע למוסך שוב בהקדם.
יש חלקי רכב שלא בטוח שנצטרך להחליף אותם בחדשים, ונוכל פשוט לשפץ אותם. ברוב המקרים המוסכניק ישפץ רק אם מבחינה מכאנית תוצאת השיפוץ תהיה לא פחות טובה מהחלפה לחלק חדש.
סוג ושנת הרכב משפיעים על מחיר חלקי החילוף:
סוג הרכב - ככל שהרכב יוקרתי יותר ככה מחיר החלף יהיה גבוה יותר.
שנת הרכב - ככל שהרכב יהיה ישן יותר ככה יהיה קשה יותר למצוא את החלף המתאים והמחיר שלו יהיה בהתאם.
לרוב, על חלקי חילוף מקוריים תקבלו תקופת אחריות מוגדרת מהיצרן. בדרך כלל האחריות היא ל-3 חודשים ובמקרים מסוימים אפילו יותר.
על חלקי חילוף חליפיים לא בטוח שתקבלו אחריות זה תלוי במקור החלק והיצרן שלו.
זמן העבודה לא קשור לסוג חלקי החילוף אבל הוא בהחלט משפיע על המחיר הסופי שתשלמו. יש עבודות קצרות וארוכות, אבל בבמוצע זמן עבודה לטיפולים ותיקונים ברכב הוא כ- 3-5 שעות.
שעת עבודה במוסך עולה בממוצע כ-300 ₪.
כדי שתוכלו להעריך את המחירים של חלקי החילוף השונים, צרפנו מחירים של כמה החלפות נפוצות ברכב, במקרה של חלק חליפי וחלק מקורי.
כל המחירים המוצגים במאמר ללא כוללים מע"מ.
תפקיד רצועת טיימינג הוא לתזמן את הפעולה של חלקי המנוע השונים.
מחיר החלפת רצועת טיימינג מקורית נע בין 1,500-2,900 ₪.
מחיר החלפת רצועת טיימינג חליפית נע בין 1,100-2,500 ₪.
מחיר החלפת רצועת טיימינג נע בין 1,100-2,900 ₪.
תפקיד הרדיאטור הוא לדאוג שהטמפרטורה של המנוע לא תהיה גבוהה מדי.
מחיר החלפת רדיאטור מקורי נע בין 1,000-1,200 ₪.
מחיר החלפת רדיאטור חליפי נע בין 800-1,100 ₪.
מחיר החלפת רדיאטור נע בין 800-1,200 ₪.
תפקיד הציריה להעביר את אנרגיית התנועה מהמנוע ותיבת ההילוכים לגלגל.
מחיר ציריה מקורית נע בין 500-800 ₪.
מחיר ציריה חליפית נע בין 400-600 ₪.
מחיר ציריה נע בין 400-800 ₪.
שני החלקים האלו לרוב באים ביחד והם חלק ממערכת הבלימה ברכב.
תפקיד רפידות הבלמים הוא לעצור את סיבוב הגלגל בזמן הבלימה.
מחיר רפידות בלמים מקוריות נע בין 300-500 ₪, לרפידה.
מחיר רפידות בלמים חליפיות נע בין 150-300 ₪, לרפידה.
מחיר ארבע רפידות בלמים נע בין 600-2,000 ₪.
הצלחות הן חלק מתכתי בגלגל ועליהן מורכבות רפידות הבלמים.
מחיר צלחת בלם מקורית נע בין 300-450 ₪.
מחיר צלחת בלם חליפית נע בין 90-250 ₪.
אנחנו ממליצים על רפידות בלמים וצלחות מקוריים.
הפלאגים הם חלק ממערכת ההתנעה של הרכב והם מציתים את חומר הבעירה שמפעיל את המנוע. לרוב בגלל המחיר הנמוך וההבדל הקטן בין המקורי לחליפי, יתקינו מקוריים מראש.
מחיר החלפת פלאגים מקוריים נע בין 100-200 ₪.
הממיר הקטליטי מונע פליטה של גזים רעילים מהמנוע ועוזר לייצב את צריכת הדלק.
מחיר ממיר קטליטי מקורי נע בין 4,000-7,000 ₪.
מחיר ממיר קטליטי חליפי נע בין 1,500-2,000 ₪.
מחיר ממיר קטליטי מפירוק נע בין 1,600-1,900 ₪.
תפקיד חיישן החמצן לעקוב אחר תערובת הגזים שיוצאת מהמנוע, להעביר מידע למחשב הרכב ולוודא שתערובת החמצן והדלק לא יוצאת בצורה רעילה לאגזוז.
מחיר חיישן חמצן קדמי מקורי נע בין 600-1,1000 ₪.
מחיר חיישן חמצן אחורי מקורי נע בין 900-1,4000 ₪.
מחיר חיישן חמצן קדמי חליפי נע בין 400-800 ₪.
מחיר חיישן חמצן קדמי חליפי נע בין 700-1,1000 ₪.
מסרק ההגה הוא מוט שמחבר את ההגה לגלגלים.
מחיר מסרק הגה מקורי נע בין 2,200-3,000 ₪.
מחיר מסרק הגה חליפי נע בין 1,500-2,300 ₪.
מחיר שיפוץ מסרק הגה נע בין 800-1,200 ₪.
תפוח הגה מחבר את מסרק ההגה (אתם יודעים כבר מה זה 😊) לגלגלים.
מחיר תפוח הגה מקורי נע בין 300-500 ₪.
מחיר תפוח הגה חליפי נע בין 250-400 ₪.
השם של קולר שמן המנוע מסביר ממש מה הוא עושה, מקרר את שמן המנוע.
מחיר קולר שמן מנוע מקורי נע בין 1,500-5,000 ₪.
מחיר קולר שמן חליפי נע בין 700-2,000 ₪.
המזרקים (אינג'קטורים במוסכניקית מדוברת) הם חלק ממערכת הזרקת הדלק ותפקידם להזריק כמות דלק שווה למנגנון הבעירה של המנוע.
מחיר מזרקים מקוריים נע בין 500-1,400 ₪.
מחיר מזרקים חליפיים נע בין 350-900 ₪.
המנוע הוא הלב הפועם של הרכב ובלעדיו הרכב יהפוך לאנדרטה.
מחיר מנוע חדש נע בין 10,000-15,000 ₪.
מחיר מנוע מפירוק נע בין 2,000-6,000 ₪.
מחיר מנוע מייבוא חו"ל נע בין 5,000-9,000 ₪.
ייבוא מנוע מחו"ל קורה כשאין מנוע מפירוק זמין בארץ והתקציב שלכם למנוע חדש לא מספיק. ייבוא מחו"ל הוא ממש כמו מפירוק בארץ, רק מחו"ל...זה מנוע שראה עולם 😊
ברוב הרכבים בימינו ההגה הוא הגה כוח. במערכת ההידראולית הזו נמצא שמן שזז כל הזמן בין מיכל השמן למשאבת ההגה ולמעשה הוא מעביר כוח להגה ומאפשר לכם לסובב את ההגה בקלות.
מחיר משאבת הגה מקורית נע בין 800-2,500 ₪.
מחיר משאבת הגה חליפית נע בין 700-1,500 ₪.
חיישן קראנק מעביר מידע למחשב הרכב על עבודת הצילינדרים ומנחה באיזו מהירות לסובב את המנוע. ככל שהסיבובים גבוהים יותר הרכב יסע מהר יותר.
מחיר חיישן קראנק נע בין 300-1,000 ₪.
הגיר, תיבת ההילוכים בעברית, אחרי לספק כוח כדי להניע את הגלגלים. בגיר אוטומטי המחשב מעביר את ההילוכים ולא דורש התערבות שלכם.
מחיר שיפוץ גיר אוטומטי נע בין 1,400-7,000 ₪.
מחיר גיר ייבוא או מפירוק נע בין 2,500-7,000 ₪.
למערכת האגזוז תפקידים חשובים מאוד ברכב וביניהם פליטת גזי הדלק, הפחתת זיהום האוויר ובלימת רעשי המנוע. במערכת האגזוז יש מספר חלקים שעליהם כבר פירטנו. ממיר קטליטי וחיישן חמצן הם חלק מהמערכת, אבל נתמקד כאן בצינור הפליטה ובסעפת.
מחיר צינור פליטה מקורי נע בין 600-1,200 ₪.
מחיר צינור פליטה חליפי נע בין 300-800 ₪.
מחיר שיפוץ סעפת נע בין 500-1,000 ₪.
למרות שלמצערת יש שם מצער, התפקיד שלה חשוב והוא לשלוט בכמות האוויר שמוזרמת למנוע, ככה שככל שתלחצו יותר על דוושת הגז יכנס יותר אוויר, ולהפך. ברוב המקרים לא נצטרך להחליף או לשפץ את המצערת אלא רק לנקות אותה ביסודיות.
מחיר ניקוי מצערת נע בין 300-500 ₪.
תושבת המנוע מחזיקה את המנוע כל מרכב הרכב ותומכת בו שלא יזוז. בפועל, היא בולמת זעזועים למנוע, שומרת עליו שלא ירעד והיא בעצם קו ההגנה האחרון שלו מפני נזקים.
מחיר תושבת מנוע מקורית נע בין 450-800 ₪.
מחיר תושבת מנוע חליפית נע בין 300-600 ₪.
משאבת המים היא חלק ממערכת הקירור ברכב והיא מעבירה מים מהרדיאטור למנוע ועוזרת לו לשמור על טמפרטורה תקינה.
מחיר משאבת מים מקורית נע בין 120-300 ₪.
מחיר משאבת מים חליפית נע בין 80-200 ₪.
רצועת המנוע מעבירה אנרגיה מהמנוע לאביזרי הרכב השונים כמו הגה כוח, מדחס, מיזוג אוויר ועוד.
מחיר רצועת מנוע מקורית נע בין 250-500 ₪.
מחיר רצועת מנוע חליפית נע בין 150-300 ₪.
במנוע ובחלקים השונים בו זורם שמן ששומר על תנועה חלקה של גלגלי השיניים. מסנן שמן המנוע מוודא שהשמן שזורם נשאר נקי.
אנחנו ממליצים להחליף למסנן שמן מנוע מקורי.
מחיר מסנן שמן מנוע מקורי נע בין 60-90 ₪.
מחיר מסנן שמן מנוע חליפי נע בין 35-60 ₪.
המשולשים ברכב הם חלק ממערכת הבטיחות ומחזיקים את הגלגלים במקומם.
מחיר משולשים מקוריים לרכב נע בין 500-900 ₪, פר משולש.
מחיר משולשים חליפיים לרכב נע בין 200-600 ₪, פר משולש.
ברכב אנחנו מחליפים חלקים ממש מתי שצריך. אבל מוסך איכותי ואמין לא כדאי להחליף. זקוקים למוסך שתוכלו לסמוך עליו ולא להחליף אותו? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים להחלפת חלקי חילוף. אחרי ההחלפה נתקשר לקבל מכם חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.