רכב לא מניע זה סימן ללא מעט בעיות פוטנציאליות, קצת כמו חום בגוף. זיהוי נכון של הבעיה, יביא לטיפול אפקטיבי שבסופו הרכב שלכם יניע. התקלות שמונעות מרכב להניע, נעות בין תקלות במצבר ובאלטרנאטור ועד לבעיות קלות כמו דלק לא נכון או מחסור באוריאה. איך תדעו למה הרכב שלכם לא מניע? וכמה יעלה הטיפול? אז בלי מניעים נסתרים - כל המידע לפניכם 😊
יש לא מעט סיבות לרכב שלא מניע ואפשר לחלק אותן לשלוש קטגוריות שונות:
בעיות פשוטת ברכב - טעויות קלות, כמו תדלוק לא נכון, יכולות גם לגרום לרכב לא להניע.
בעיות בחשמל הרכב - בעיות במצבר, באלטרנטור או המערכת החשמל.
בעיות במנוע - זו הקטגוריה המבאסת ביותר, לרוב התיקונים שקשורים לחלקי המנוע הם היקרים ביותר.
כך תזהו למה הרכב שלכם לא מניע:
לפני שאתם רצים למוסך אנחנו ממליצים שתבדקו את הדברים הבאים, זה יכול לחסוך לכם המון כאב ראש ובעיקר כסף, נסו רגע לבדוק אם השלט לרכב עובד בצורה תקינה, אולי התבלבלתם בידית כשמילאתם דלק? אולי בכלל לא מילאתם אוריאה? בואו נעבור בזריזות על הבעיות האלו:
אימובייליזר - כדי לשמור על הרכב מגניבות, פיתחו את האימובילייזר, שבב שממוקם במפתח הרכב ומחובר למחשב הרכב השבב שולח קוד למחשב, וככה מניע אותו. כשהסוללה חלשה במפתח הרכב או שהאימובילייזר מתקלקל לא תוכלו להניע את הרכב. מזהים סמל מפתח מהבהב במהירות בלוח השעונים? האימובייליזר הוא הבעיה.
אם מדובר ברכב עם מפתח חכם, נסו להצמיד את המפתח לכפתור ההנעה, להחליף סוללה בשלט או להחליף למפתח הרזרבי.
דלק - נוזל החיים של הרכב שבלעדיו הוא לא יכול לזוז הוא כמובן הדלק. לפעמים קורה שבטעות ממלאים דלק שגוי כמו בנזין במקום סולר או סולר במקום בנזין. במקרה כזה המנוע לא יניע בכלל. דלק שגוי גורם לעשן מוגזם לצאת מהאגזוז כשאתם מנסים להניע.
אם נפל לכם האסימון שתדלקתם דלק שגוי, אל תילחצו, יש לזה פתרון, אתם פשוט צריכים לשאוב את דלק השגוי.
אוריאה - הסעיף הזה רלוונטי רק למי שיש לו רכב דיזל והאוריאה היא נוזל שמוסיפים, כמו תוסף דלק כדי לשמור שפליטת הגזים תהיה תקינה. כשאין אוריאה ברכב אי אפשר להניע בכלל. נדלקה נורית האוריאה בלוח השעונים? זה כבר אומר הכל.
הפתרון - ממש פשוט וזול, כל מה שצריך זה למלא אוריאה ברכב.
גיר - הסיבה האחרונה היא קצת מצחיקה אבל היא קורית לטובים ביותר. אם הגיר לא ב-P או בניוטרל הרכב לא יניע. פשוט תעבירו ל-P ותניעו 😊
בדקתם את הסיבות הפשוטות והרכב עדיין לא מניע? נעבור לשלב הבא - מערכות החשמל
מצבר - החלק שמתפקד כסוללה ואחראי באופן ישיר על הנעת הרכב הוא המצבר. מצבר מרוקן הוא הסיבה הנפוצה ביותר לרכב לא מניע. זה בדרך כלל קורה כשמשאירים אורות דולקים ברכב. תוכלו לזהות שהמצבר הוא הסורר אם בזמן ההנעה הרכב משמיע צליל נקישות מהיר מאזור המנוע.
הפתרון - חושדים שהרכב לא מניע בגלל המצבר? נסו להניע את הרכב עם כבלים או להחליף מצבר.
אלטרנטור - בכל רכב קיים גנרטור חשמלי, האלטרנטור, שתפקידו להמיר את האנרגיה מהמנוע לאנרגיה חשמלית לתוך המצבר. ההבדל בין המצבר לאלטרנטור הוא שהאלטרנטור ממיר אנרגיה והמצבר מספק אנרגיה. בעיה באלטרנטור מזהים אם נדלקת נורת מצבר אדומה בלוח השעונים כשמדליקים חצי סוויץ' ברכב.
הפתרון - אם האלטרנטור מתקלקל, אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלהחליף את האלטרנטור במוסך.
חיווט החשמל - ליד ההגה בצד שמאל נמצאת תיבת נתיכים, פיוזים, שמחברים בין חוטי החשמל וסוגרים מעגל. לפעמים מכרסמים או ג'וקים מגיעים לאזורים אלו ומנתקים או מכרסמים את החוטים באזור. במקרה כזה לא יהיה חשמל בכלל ברכב ולא תוכלו אפילו לנסות להניע את הרכב, ממש דממה.
הפתרון - חוששים שמערכת החיווט ברכב נפגמה? גשו למוסך לפתיחת תיבת הפיוזים וחיבור מה שמנותק.
אחרי שעברנו על בעיות החשמל, זה החלק להגיע לתותחים הכבדים - חלקי המנוע:
רצועת טיימינג - חכם סיני אמר פעם שתזמון זה עניין של טיימינג, וזה ממש התפקיד של רצועת הטיימינג, לתזמן את הפעולה של חלקי המנוע השונים ובעיקר לדאוג שהשסתומים והבוכנות במנוע לא יתנגשו זה בזה. רצועת המנוע עשויה מגומי עבה ובגלל זה היא עלולה להיקרע. בעיה ברצועת טיימינג גורמת רעשי תקתוק מהמנוע.
הפתרון - ניסיתם להניע ושמעתם רעשי תקתוק מהמנוע? גשו למוסך לברר על החלפת רצועת הטיימינג במוסך.
פלאגים - כחלק ממערכת ההתנעה של הרכב אפשר למצוא את הפלאגים שתפקידם להצית את חומר הבעירה שמפעיל את המנוע. פלאגים תקולים גורמים לשריפת דלק לא אחידה ואפילו להצפת המנוע בבנזין, שפוגע גם בפלאגים. כשזה קורה, המנוע מכבה את עצמו ואי אפשר להניע את הרכב. תוכלו לזהות שהפלאגים הם הבעיה כשתריחו ריח חזק של דלק, שהמכונית תניע לזמן קצר ותיכבה או שבזמן ההנעה תשמעו רעש חריג וחזק מאוד.
הפתרון - הרכב לא מניע ואתם מריחים ריח חזק של דלק? אם אתם בכלל לא בתחנת הדלק אז כנראה שתצטרכו החלפת פלאגים במוסך.
מזרקים - לרכב, ממש כמו לרופא יש מזרקים לרכב שהם חלק מרכזי במערכת הדלק ותפקידם להזריק דלק לתא הבעירה במנוע. במקרה של תקלה במזרקים כמות הדלק שתוזרם למנוע לא תהיה תקינה ובמקרים מסוימים הדלק לא יזרום בכלל עד לרמה שהרכב לא יניע.
הפתרון – דלק שלא מוזרק למנוע הוא ממש כמו משכורת שלא נכנסת לחשבון בנק. בשביל להזרים את הדלק כנראה שתצטרכו החלפת מזרקים במוסך.
כמו שהבנתם, יכולות להיות המון סיבות ללמה רכב לא מניע וממש ככה יש גם אפשרויות שונות לטיפולים ומחירים. באופן כללי, מחיר טיפול ברכב לא מניע נע בין 250-2,900 ₪. ריכזנו כאן את מחירי הטיפול השונים:
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג החלפת פלאגים נע בין 100-200 ₪, לפלאג.
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג החלפת מזרקים נע בין 250-1,400 ₪.
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג החלפת מצבר נע בין 400-1,500 ₪.
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג שאיבת דלק שגוי נע בין 500-1,800 ₪.
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג החלפת אלטרנטור נע בין 450-2,000 ₪.
מחיר טיפול ברכב לא מניע מסוג החלפת רצועת טיימינג נע בין 1,100-2,900 ₪.
שימו לב - לא רשמנו מחירים של פתיחת תיבת הפיוזים, החלפת סוללה בשלט הרכב ומילוי אוריאה, פשוט כי מדובר בעבודות קטנות שאתם יכולים לעשות גם לבד 😊
זמן הטיפול - בגלל שיש סוגים שונים של בעיות, זמן הטיפול לא אחיד וקבוע אבל בדרך כלל ינוע בין שעתיים לחמש שעות.
רכב לא מניע יכול לתסכל ולגרום לכם להזיע. זקוקים למוסך אמין שגם מטפל ברכב לא מניע? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים. אגב, יכול להיות שתצטרכו חשמלאי רכב מומלצים אז תוכלו למצוא אותם ממש כאן גם. אחרי הטיפול ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
רכב לא מניע יכול להיות בגלל כמה סיבות - מצבר, אלטרנטור, חיווט החשמל, רצועת טיימינג, פלאגים, מזרקים, אימובילייזר, דלק שגוי, אוריאה והילוך לא נכון.
בדרך כלל טיפול של רכב לא מניע אורך בין שעתיים לחמש שעות.
מחיר טיפול ברכב לא מניע נע בין 250-2,900 ₪.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.