מסרק הגה הוא כנראה חלק ברכב שלא שמעתם עליו עד שהוא החליט להפסיק לעבוד. ועכשיו כשאתם מרגישים שאין לכם שליטה על תנועת הגלגלים, אתם שואלים מה זה לכל הרוחות מסרק הגה, איך אפשר לשפץ אותו וכמה זה אמור לעלות? כבר עכשיו נגיד שמחירי התיקונים של מסרק הגה לרכב משפחתי נעים בין 800 -3,000 ₪, זה תלוי בשיטת השיפוץ שתבחרו. בלי הרבה הגיגי סרק, יש לנו את כל המידע על שיפוץ מסרק הגה ועל המחיר שתשלמו כדי להחזיר את ההגה לידיים שלכם.
שיפוץ מסרק הגה היא עבודה שבה המוסכניק יפרק את סרגל ההגה הישן ויניח במקומו אחד אחר. השיקול העיקרי שישפיע על מחיר שיפוץ מסרק הגה הוא סוג המסרק ההגה שתבחרו. כמו הרבה חלקי חילוף ברכב, גם למסרק הגה חלופי יש כמה אופציות שונות שיכולות להשפיע על המחיר.
מחירי התיקונים של מסרק הגה לרכב משפחתי ממוצע נעים בין 800 -3,000 ₪
נכון, זה טווח גדול מאוד, חשוב לזכור ששיפוץ מסרק לרכב ניתן לעשות בכמה דרכים שונות שעליהן נפרט בהמשך. אבל בנתיים, הנה האפשרויות מסודרות על פי המחיר, מהמסרק הזול ביותר למסרק היקר:
מחיר שיפוץ מסרק הגה מחלקי פירוק נע בין: 800- 1,200 ₪
מחיר התקנת מסרק הגה משופץ נע בין 1,200- 1,800 ₪
מחיר החלפת מסרק הגה למסרק חדש נע בין 2,200- 3,000 ₪
בנוסף, גם סוג הרכב וגודלו יכולים להשפיע על המחיר, כך למשל מחיר מסרק הגה לרכבי יוקרה או רכבים גדולים יהיה יקר יותר לעומת רכב משפחתי ממוצע.
שיפוץ מסרק הגה היא עבודה שבה המוסכניק יפרק את סרגל ההגה הישן ויניח במקומו אחד אחר. השיקול העיקרי שישפיע על מחיר שיפוץ מסרק הגה הוא סוג המסרק ההגה שתבחרו. כמו הרבה חלקי חילוף ברכב, גם למסרק הגה חלופי יש כמה אופציות שונות שיכולות להשפיע על המחיר.
הנה האפשרויות מסודרות על פי המחיר, מהמסרק הזול ביותר למסרק היקר:
מסרק הגה מפירוק – מסרקים שנלקחים מרכבים המיועדים לפירוק, זו קבוצת מסרקי ההגה שנחשבת לזולה ביותר. שימו לב שמסרק מפירוק עלול להיות ישן ולא להחזיק מעמד לאורך זמן, ולכן למרות המחיר הנמוך, כדאי להעדיף אפשרות אחרת לשיפוץ מסרק הגה.
מסרק הגה משופץ – תהליך של שיפוץ מסרק הגה כולל הוצאה של המסרק הישן. חשבתם שיזרקו אותו לפח? אז חשבתם. המסרק התקול נשלח למכונאי רכב שעושה תיקונים למסרקי הגה ישנים, והופך אותם למשופצים. כך שבשיפוץ מסרק הגה אתם למעשה מחליפים את מסרק ההגה שלכם באחד שכבר עבר שיפוץ, ומאחלים למסרק הישן שייפול על בעלי רכב טובים כמוכם. מבחינת המחיר, מסרק הגה משופץ יהיה יקר בכמה מאות שקלים לעומת מסרק הגה מפירוק.
מסרק הגה חדש – כאן תקבלו מסרק רכב חדש דנדש באריזה של היצרן, ומטבע הדברים יש פחות סיכוי לתקלות. שימו לב שמחיר של מסרק הגה חדש יכול להגיע לכמעט כפול ממחיר של מסרק הגה משופץ.
בנוסף, גם סוג הרכב וגודלו יכולים להשפיע על המחיר, כך למשל מחיר מסרק הגה לרכבי יוקרה או רכבים גדולים יהיה יקר יותר לעומת רכב משפחתי ממוצע.
אחרי שראיתם את סדר הגודל של המחיר, ולפני שאתם מתחילים בשיפוץ, כדאי לדעת מה זה בעצם מסרק הגה? נכון, יש לו שם קצת מגונדר, אבל מסרק הגה הוא פשוט כינוי למוט שאחראי על חיבור ההגה לתנועת הגלגלים. הוא מורכב מגלגל שיניים, כך שבזמן סיבוב ההגה, הגלגל מסתובב ומניע את המוטות שמחוברים לגלגלים הקדמיים. במצב תקין, אתם בכלל לא אמורים להרגיש אותו, כי אתם נותנים פקודה בעזרת ההגה, והוא בשקט מעביר אותה לגלגלים.
התקלות הנפוצות הן שבירה או התעקמות של אחת מהשיניים שעל גבי מסרק ההגה.
חשוב לדעת שמסרק ההגה נמצא בתחתית הרכב, לכן אם אתם נוסעים בשלוליות, בבוץ או בדרכי כורכר, מסרק הרכב שלכם יהיה חשוף יותר לפגיעה. בנוסף גם נסיעה ממושכת עם מחסור בנוזל הגה כוח יכולה לפגוע במסרק ההגה.
בגדול הסימנים שהגיע הזמן לשפץ את מסרק ההגה די דומים לסימנים של התקף חרדה. לא שבאנו להלחיץ - אבל אם אתם לקראת שיפוץ מסרק הגה אולי תוכלו להזדהות עם חלק מהסימנים. והיי, לפחות יש לזה טיפול וכמו שראינו המחיר לא בשמים:
רעד – אתם מרגישים את ההגה רועד בזמן נסיעה? רעידות מכיוון ההגה הן סימן מובהק ובולט שיש בעיה במסרק.
תנועה חופשית וחוסר שליטה – אתם צריכים להתאמץ מאוד בסיבובים, ומרגישים שהגה לא מקשיב לכם? שימו לב שזה עלול להיות מסוכן, וכדאי למהר למוסך, ולא לדחות את השיפוץ של סרגל ההגה.
קושי לחזור למקום לאחר תנועה או פניות חדות – חוששים שההגה שלכם לא ממש יודע את מקומו? להגה במצב תקין יש את תנועת החזרה הטבעית, קצת כמו של נחום תקום. אם סיימתם פניה וההגה מסרב לחזור למקום, סביר להניח שזו תקלה בסרגל ההגה.
נוקשות – הגה אמור להיות גמיש, אבל לא גמיש מידי. לעומת זאת הגה קשה הוא סימן לתקלה, זו יכולה להיות תקלה במסרק ההגה אבל גם תקלה אחרת.
קול נקישות – תקלה בסרגל השיניים של מסרק ההגה גורמת לקול נקישות משונה. כמו שאמרנו, ממש כמו בהתקף חרדה.
סימנים לתקלות בהגה אומנם לא נעימים, אבל הם כאן כדאי לסמן לנו שיש בעיה, שמשהו לא עובד כמו שצריך. ולכן כשזה נוגע לרכבים ההמלצה שלנו היא לא להדחיק ולדחות את הטיפול, כי זה עלול להיות מסוכן.
בסופו של דבר, המחיר על שיפוץ מסרק הגה לא מסתכם רק בסכום שתשלמו למוסכניק, אלא גם בדרך עקיפה במשך זמן התיקון, ובאחריות על העבודה במקרה של תקלות. את שני הדברים האלו אנחנו מציעים לכם לברר מראש.
משך שיפוץ מסרק הגה הוא לא ארוך במיוחד, ונמשך כשעתיים. ככה שאין יום עבודה שלם שאתם שורפים במוסך וצריכים לחשב אותו במחיר.
בזמן התקנת מסרק ההגה המשופץ, המוסכניק יוודא שכל החלקים והמערכות של ההגה תקינים, כדי שבהמשך לא תתגלה פתאום תקלה אחרת שתדרוש פירוק של חלקי הרכב וכמובן תוספת במחיר.
המטרה של שיפוץ מסרק הגה היא החזרת השליטה לידיים וצמצום הפאניקה. לכן, כדי שתוכלו לנסוע בראש שקט, אנחנו מציעים לכם לברר אצל המוסכניק האם הוא מעניק אחריות, ולכמה זמן.
בדרך כלל מחיר של שיפוץ מסרק הגה כולל אחריות של 3 חודשים.
בשביל שיפוץ מסרק הגה, אתם יכולים ללכת למוסכניק הראשון שתראו, אבל לצערנו לפעמים לפזיזות יש מחיר. לכן כדאי שתבררו קצת על המוסכניק לפני שאתם נותנים לו לעשות שיפוץ מסרק רכב. מה לברר? איך דירגו אותו הלקוחות הקדומים שלו, מבחינת מחיר, יחס ואמינות. מוסכניק טוב לא חושש לחשוף את חוות הדעת שכתבו עליו הלקוחות הקודמים שעשו אצלו שיפוץ מסרק רכב.
מסרק הגה הוא פשוט כינוי למוט שאחראי על חיבור ההגה לתנועת הגלגלים. הוא מורכב מגלגל שיניים, כך שבזמן סיבוב ההגה, הגלגל מסתובב ומניע את המוטות שמחוברים לגלגלים הקדמיים.
מחיר שיפוץ מסרק הגה מחלקי פירוק נע בין: 800- 1,200 ₪
מחיר התקנת מסרק הגה משופץ נע בין 1,200- 1,800 ₪
מחיר החלפת מסרק הגה למסרק חדש נע בין 2,200- 3,000 ₪
שיפוץ מסרק הגה נמשכת לרוב כשעתיים של עבודה, בהתאם לעומס של המוסכניק.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.